Friday, October 22, 2010

Yong menghantui Pakatan Rakyat?

KEENGGANAN dan kedegilan para pemimpin DAP Sabah khususnya Dr Hiew Keng Chew dan Dr Edwin Bosi mengiktiraf SAPP sebagai sebuah parti tempatan Sabah mengakibatkan ada pengundi di PRK Parlimen Batu Sapi merasa muak lalu melabelkan kedua-dua pemimpin ini ibarat ‘pemimpin kera sumbang’ kerana membawa sandiwara lapUok yang membosankan, malah gagal memikat hati RAKYAT warga Sandakan.

Mustahil Hiew dan Bosi tidak faham faham bahawa semua urusan pendaftaran bagi sesebuah parti sewajarnya dibuat di Kuala Lumpur untuk kelulusan, namun fokus perjuangan tidak semestinya tidak boleh ditumpukan kepada hal ehwal politik wilayah Sabah. Sikap sedemikian yang ditunjukkan Hiew dan Bosi jelas menunjukkan seolah-olah mereka berada di zaman politik kebudak-budakan.

SAPP mempunyai hak mutlak untuk mengembangkan perjuangannya di Sabah tanpa sebarang ragu-ragu berdasarkan Perlembagaan SAPP yang telah diluluskan oleh Jabatan Perdaftaran Pertubuhan (ROS), sebaliknya bukan kuasa Hiew atau Bosi yang terloncat-loncat seperti ‘kera kena belacan’ mempertikaikan kedudukan SAPP dalam kancah politik di Malaysia...more

23 comments:

  1. Can the people trust these guys? They don't fight for Sabah but for their ownselves aka opportunists.

    ReplyDelete
  2. It is doubtful these 2 guys came issuing misleading statements about Sapp. What say you guys?

    ReplyDelete
  3. Spoilers for the opposition!

    ReplyDelete
  4. Macam mana mau percaya ini dua orang gila?

    ReplyDelete
  5. Hiew dan Bosi mabuk kuasa dan sekarang kedua duanya dilamun angan angan konon merekalah HERO PR diSabah...kemunculan SAPP memaksa mereka tidur tak senang, makan tak senang senantiasa takut kepada bayang bayang sendiri...

    ReplyDelete
  6. PR kan juga dari Semenanjung? Jadi macam mana mahu jadi HERO PR jika PR pun berpengkalan di Kuala Lumpur? Haiya

    ReplyDelete
  7. Jangan tembirang ba Hiew dan Bosi..kamu hanya penumpang dalam parti DAP. Klu kamu rasa ada sokongan dan pengaruh tubuhlah parti sendiri macam SAPP...bukan sekadar menumpang rumah orang tapi bercakap besar!!

    ReplyDelete
  8. PR menghadapi laluan sukar kerana bakal menentang parti dilihat lebih berpengaruh daripada mereka.

    ReplyDelete
  9. Those two are definitely opportunist~!

    ReplyDelete
  10. PR merasakan penyertaan SAPP dalam piliharaya Batu Sapi menggugat kedudukan mereka. tp itu hak SAPP untuk bertanding, PR tak boleh menghalangnya.

    ReplyDelete
  11. memang didaftarkan di KL tapi fokus perjuangan mereka di mana.. kalau PKR mengambil alih kerajaan sudah tentu pusatnya di SM, bukan di Sabah. SAPP tetap di Sabah..

    ReplyDelete
  12. PR takut ba tu.. Biarlah, yang penting skrg sudah konfem PBS SAPP PKR bertanding, sekarang kita fokus dengan siapa calon masing2 yang layak saja.

    ReplyDelete
  13. Ging bukan sepatutnya kamu bekerjasama ka??Pemimpin SAPP & PR sudah sepakat tidak serang menyerang antara satu sama lain...ni skarang belum pun apa2 sudah start....mimang destine to lose both SAPP & PR...

    ReplyDelete
  14. di peringkat NEGERI SABAH..., KITA TOLAK dan TIDAK AKAN SOKONG PAKATAN RAKYAT untuk masuk bertanding di NEGERI SABAH.

    di peringkat NASIONAL..., KITA SOKONG dan UNDI PAKATAN RAKYAT untuk MENUMBANGKAN BARISAN NASIONAL.

    Kita NASIHATKAN PAKATAN RAKYAT SOKONG PARTI TEMPATAN KELAHIRAN SABAH.

    PEMIMPIN POLITIK SABAH seperti Jeffery Kitingan, Ansari Abdullah, Tamrin Jaini, Christina Liew, Hassnar Ebrahim, Kalakau Untol, Kong Hong Ming, Dr Hiew Keng Chew, Dr Edwin Bosi dan lain-lain pemimpin anak tempatan... KALAU BENAR-BENAR IKHLAS PERTAHANKAN HAK NEGERI SABAH... KELUAR dari PKR dan BUAT PARTI BARU atau SOKONG PARTI SEDIA ADA... KAMURANG asyik cakap HAK-HAK NEGERI SABAH... tetapi KENAPA MASUK PARTI yang LAHIR DI SEMENANJUNG. Sepatutnya anda SOKONG PARTI YANG LAHIR DI NEGERI SABAH ini selaras dengan PERJUANGAN ANDA untuk BINA HARAPAN BARU UNTUK SABAH.

    ALANGKAH indah jika dapat DIKEMBALIKAN era yang telah berlalu... Contohi SARAWAK yang mana tiada SATU INCI PUN hak-hak SARAWAK dalam asas 18 Perkara terhakis setakat ini.. Kerana APA ? Kamu Tentu tahu Jawapannya.

    "Sabah adalah untuk RAKYAT SABAH.. SELAMATKAN BUMI SABAH... Hanya Orang SABAH yang tahu BUDI DAYA negeri ini... UNDILAH SAPP"

    ReplyDelete
  15. Sapp has sacrificed that much by leaving Bn, Hiew should be celebrating instead of doubting Yong and Sapp. What more does these 2 need to convince them...nothing... becoz it is only personal. Hiew and Bosi are afraid that their political future will be doomed as YBs.

    ReplyDelete
  16. SEDAR atau Tidak, SABAH sebenarnya di JAJAH oleh satu kuasa POLITIK dalam konteks Malaysia. UMNO atau PKR ... sudah PASTI akan buat perkara yang sama setelah memegang tampuk pemerintahan di SABAH yang kita kasihi ini.. Lukisan UMNO sudah kita nampak dan rasai resipinya.. Bagaimana pula dengan PKR ?.. lambat atau cepat, resipinya akan jadi macam UMNO juga atas sebab KEKAYAAN di semenanjung telah menjadi KEK KECIL dan di SABAH masih ada KEK BESAR lagi sedap aromanya.

    Oleh itu, berwaspada dan fikir-fikir antara UMNO dan PKR apa kelebihannya setelah masuk MEMERINTAH SABAH ?

    BURUK-BURUK SAPP.., seribu kali lebih baik daripada PARTI LUAR iaitu UMNO dan PKR yang tampuknya dikuasai oleh orang bukan Bumiputera SABAH.

    DAHULUNYA Yong Teck Lee ada kesilapan. Tetapi KESILAPAN itu telah diperbaiki dengan cara KELUAR daripada BN. Yong Teck Lee adalah PENJAHAT yang bertukar jadi HERO.

    TINDAKAN Yong Teck Lee ada persamaan dengan Pairin Kitingan sewaktu PBS keluar daripada BN. Tetapi, amat sedih kerana dikala HARTA TANAH warisan BUMIPUTERA SABAH digeran secara RAMPASAN SULIT oleh Orang Semenanjung... diketika itulah Pairin Kitingan MASUK dan SOKONG BN semula. Pairin Kitingan adalah HERO yang jadi PENJAHAT.

    Justeru, SOKONGLAH dan UNDILAH calon SAPP untuk mengembalikan HAK-HAK SABAH yang KIAN TERHAKIS.

    BN telah INGKARI dan KHIANATI asas PERKARA 20 dan Kebarangkalian untuk di TIRU oleh Pakatan Rakyat telah hampir PASTI.

    Mungkin ANWAR IBRAHIM dan LIM KIT SIANG tidak begitu.. tetapi, pewaris yang akan datang BAGAIMANA ?.. Renungkan sejenak.

    Wahai RAKYAT SABAH.., AMBIL IKTIBAR dan PENGAJARAN TERBAIK dimana PERSIDANGAN UMNO baru-baru ini..., KETUA PEMUDA UMNO KEDAH membuat SYOR UNTUK MENOLAK DATUK SHAFIE APDAL selaku KETUA PERHUBUNGAN UMNO KEDAH walhal MEREKA dari PARTI yang sama iaitu UMNO.

    SEDARLAH bahawa "Sabah adalah untuk RAKYAT SABAH.. SELAMATKAN BUMI SABAH... Hanya Orang SABAH yang tahu BUDI DAYA negeri ini... UNDILAH SAPP"

    ReplyDelete
  17. PR dan SAPP gaduh2 memberi laluan mudah kepada BN untuk mencapai kemenangan di PRK batu sapi..

    ReplyDelete
  18. SAPP juga ada hak untuk bertanding..buat apa DAP mahu sibuk2? mungkin ini cara Anwar supaya dapat one-on-one dengan BN di PRK batu sapi kerana SAPP tolak memberi laluan kepada PKR..jadi DAP menjadi pesuruh Anwar..

    ReplyDelete
  19. PR tidak mempercayai SAPP dan demikian juga sebaliknya..

    ReplyDelete
  20. Apa2 pun sokong la party masing2 jika tidak nanti ramai pula yang lompat sana sini...

    ReplyDelete
  21. I do not agree with you people. Hiew & Bosi are both from DAP, Peneng CM is Lim Guan Eng, and my YB Hiew will be the Sabah CM, Bosi will be our DCM. We have planed this for years and PKR always agreed on this.

    ReplyDelete
  22. My KK friends told me about this so called DR....Hiew, that he is a con YB, he con women's money, bodies, someone' wifes etc. friends from kk also told me that he use to bring someone's wifes to one karaoke in Luyang. sandakan people be careful, make sure that your girls and wifes, woman keep far far far away from this animal (DR......Hiew)

    ReplyDelete
  23. Taman Merah,

    Khabar angin juga mengatakan bahawa 'doctorate' dia itu mungkin palsu ataupun dibeli.

    ReplyDelete

Search This Blog